sunnuntai 5. elokuuta 2012

Miten hoidan kynteni?

No niin, vihdoinkin sain kuvattua tän postauksen. Mietein kauan, et miten saan tehtyy tän jotenki järkevästi. Jossain vaiheessa kävi mielessä, et jos oisin tehny videon, mut en tie olisinko osannu puhuu kameralle.. :D Mutta joka tapauksessa tässä tämä nyt on! 

Kuva tuotteista/välineistä, joilla saan pidettyä kynteni siistissä kuosissa. 


Alotetaan nyt vaikka tästä, että miltä mun kynnet näyttää pelkästään lakkojen pois ottamisen jälkeen. Aika kuivakathan ne sen jälkeen on. 


Mun kynsilakanpoistoaine on ihan vaan X-tran, koska oon todennu sen hyväks muihin verrattuna ja hinta-laatusuhde on aivan kohdallaan. Tämmönen 200 ml pullo maksaa alta kaks euroa S-marketeissa ja Prismoissa. 


Sitten kynsinauhat. Yleensä työntelen ne tässä välissä, tai rasvaamisen jälkeen. Käytän tota metallista kynsinauhantyönnintä enimmäkseen, koska se ajaa tarkotuksensa mainiosti. Kuvassa on myös appelsiinipuuntikku, koska sillä on hyvä tökkiä kynsinauhat esimerkisi saunassa, kun ne pehmeää siellä. 


Viilaan kynnet lasiviilalla muotoon. Yleensä mun ei tarvitse leikata lyhyemmiks, ku viilaan niitä sen verran usein ja pidän ne sopivan pitusina. Joskus kyllä tulee leikattua, jos haluan ihan sormenpää pituset kynnet. 


Bufferoin kynteni noin kerran kuussa (tai tarvittaessa) tasasiksi. Mulla on luonnostaan aika uraset kynnet mut tykkään kun ne saa tasasiksi bufferoimalla.


Sitte mulla on tämmönen Lumenen kynsinauhavoide, jonka oon todennu toimivaksi. Laitan sitä yleensä viilaamisen jälkeen kynsinauhoille ja siitä sitten levittelen koko kynnelle.


Käytän myös kynsivoita, jonka vaan levitän kynnelle. 


Sitten öljyän kynnet ja kädet. Mulla on ollut tää Yves Rocherin öljy jo kauan, ku tää on tosi riittosaa. Tää tuoksuu muuten mun mielestä hyvältä. 


Kun öljyt on imeytynyt, tai kun sitten kun olen pessyt kädet laitan kynsille nail repairia. Tää on oikeesti tosi toimivaa. Vahvistaa kynsiä ja auttaa kasvamaan nopeempaa. 


Lopuksi vielä käsirasva.  Mulla on tällä hetkellä pari Oriflamen käsirasvaa ja pari tommosta pientä Trindin käsirasvaa. Trindin rasva on tullut nail repairin mukana. Se on niiiiiin hyvän tuoksusta!! Sitä kun olis isompaa kokoa, niin tämä tyttö varmasti ostais. 


Kynsihoidon jälkeen kynnet ovat tämän näköset. Näin siis mä pidän kynteni kunnossa. :) 

17 kommenttia:

  1. Vihdoin tämä ihana postaus :) Vois kokeilla noit mitä sä käytät! Pitäs vaan hankki lasiviila mitä en yhäkään omista :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep (: Kannattaa joo hankkii lasiviila, se on oikeesti paras. :)

      Poista
  2. Munki pitäs hoitaa mun kynsiä :-D. Mistä saa Trindin tuotteita, myös kynsilakkoja? ((:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Trindin tuotteita saa hyvin varustetuista prismoista, sokoksista ym. (:

      Poista
  3. Mitä tuo kynsivoi ja öljy oikeen tekee? :--d Ja tuo millä sä bufferoit nii mistä niitä saa? (:

    http://pppieceofme.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hoitaa kynsiä. :) Niitä saa aika monesta kaupasta, ihan marketeistakin. :)

      Poista
    2. aijjjaaa, en oo koskaa nähny:oo


      http://pppieceofme.blogspot.fi/

      Poista
  4. Estran kysilakan poistoaine on paljon parempaa,kuin jotkut kalliit! :D

    VastaaPoista
  5. Voitko sanoo mistä noita kaikkia tuotteita saa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kynsilakanpoistoaine S-marketeista ja Prismoista, kynsinauhantyönnin Mimaxilta, lasiviiloja löytyy ihan marketeista samoin kun buffereita. Lumenen kynsinauhavoihdetta löytyy Lumenea myyvistä kaupoista. Oriflamen kynsivoi ja käsirasvat tilaamattu Oriflamelta, Yves Rocherin käsi ja kynsiöly tilattu Yves Rocherilta ja Trind nail repair mm. Prismat, sokokset ym. :)

      Poista
  6. Tasoittaako bufferi myös(miten ihmeessä tän selittää)"aaltoilevat" kynnet?:3
    Tää oli loistava postaus digaan:D

    VastaaPoista
  7. Apua, teetkö tuon kaiken joka kerta kun poistat kynsilakat? Tuntuu hirveen pitkältä prosessilta... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ihan kaikkea:D esimerkiksi bufferoin kynnet noin kerran kuussa. (:

      Poista
  8. Toi X-tran kynsilakanpoisto aine on muute parhainta mitä mulle on tullut vastaan. Sillä voi poistaa helposti kynsinauhoista lakat siis jos jää sillee sitä hankalasti sinne. Nyt mulla on jotai surkeeta rainbow poitoainetta joka haisee maalille.

    VastaaPoista